sobota 17. decembra 2011

Marja Holécyová - Blúdenie


zdroj: fragment.sk
Autor: Marja Holécyová
Názov: Blúdenie
Séria: Mariotovi dediči
Diel: druhý
Žáner: fantasy, pre deti a mládež, mágia

Upozornenie: Ak ste nečítali prvý diel už nasledujúce riadky môžu naspoilerovať jeho dej, pokračujte len na vlastné nebezpečenstvo!

Veštba, ktorá zmenila život Mariotových dedičov, sa začína napĺňať. Mija a Miseag stoja pred súdom za to, že vnikli do tajnej Komory ľubietovského čarodejníckeho klanu. Súd však preruší nečakaná udalosť, ktorá dedičov zavedie na ďalšiu dobrodružnú cestu. V tajomných lesoch musia čeliť novým nebezpečenstvám – útokom orlajov aj vodných ľudí –, až sa napokon dostanú do legendárnej Maettregie. Pomôže to Miji lepšie pochopiť jej poslanie v čarodejnom svete? Odhalí Miseag podstatu Knihy odpovedí a dosiahne s jej pomocou to, po čom túži? Podarí sa tým dvom napokon v bezpečí vrátiť do svojich klanov? A akú úlohu v tom všetkom zohrá obávaný Marioto? Druhá časť fantasy série od mladej slovenskej autorky prináša strhujúce rozprávanie o mágii a čarodejných svetoch na Slovensku.
(Oficiálna anotácia z fragment.sk)

Vydavateľstvo: Fragment
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2010
Dátum čítania: 4.12 – 9.12.2011

Prvé dojmy: takýto koniec som teda nečakala

Celkové dojmy
Kniha sa mi veľmi páčila. Bola zaujímavá s kopou zvratov, ktoré som nečakala a bola o trošku iná ako prvý diel. Niekedy sa stáva, že pri viacdielnych sériách je druhý diel kritický a nie vždy sa autorovi vydarí. No Blúdenie nie je taký prípad. Bolo to akčné, emotívne a dozvedela som sa nové informácie, ktoré sú pre príbeh podstatné.
Začína to hneď zhurta a začína tam, kde predchádzajúci diel skončil – dediči sú predvolaní pred súd za vlámanie sa do klanovej Komory. Hrozí im vyhodenie z klanu a zničenie magických amuletov. No ešte pred tým ako sa začne rozhodovať vpadnú do časového poľa Zradcovia a Miju a Miseaga unesú. Čo od nich Marioto chce?

Preklad a štýl písania
Štýl písania tejto autorky sa mi veľmi pozdáva. Vidieť, že je mladá a píše pre mladých. Nie sú tam pridlhé zbytočné opisy a aj napriek tomu, že sú Mija s Miseagom väčšinu času v Maettregii, dej prebieha rýchlo a plynulo. Síce sa môže chvíľu zdať, že príbeh na chvíľu ustrnul, v skutočnosti len pripravoval čitateľa na dávku konečnej akcie a odhalení.
Knižka sa čítala veľmi ľahko a rýchlo a len veľmi nerada som ju odkladala kvôli iným povinnostiam či spánku. Prežívala som napätie spolu s Mijou a Miseagom a tŕpla som či sa všetko vydarí a čo všetko sa ešte pokazí.

Postavy
Hlavná postava Mija sa od prvého dielu priveľmi nezmenila. Je stále tvrdohlavá, svojská a prchká. Miseag prešiel väčším vývojom. Otvoril sa aj Miji a aj keď má svoje tajomstvá a nie je zrovna najpríjemnejší, je to moja najobľúbenejšia postava. Veľmi sa mi páčil vývoj ich vzťahu a som celkom zvedavá, že kam to povedie.
Pribudnú tu aj nové postavy – Maettregovia. Sú to zvláštni ľudia a bolo veľmi zaujímavé sledovať ich postoj k dedičom aj odhaľovanie ich povahy a tajomstiev.

A nakoniec...
Ak ste čítali prvý diel, myslím si, že tento vás nesklame. Je rovnako dobrý ako ten predošlý. A vôbec sa nemusíte báť, že neprinesie nič nové. Príbeh po prvom diely ešte len poriadne začína a Marja si pre čitateľov schovala veľa tajomstiev, z ktorých časť odhalí aj v tomto diely. A rozhodne nie je všetko tak, ako to na prvý pohľad vyzerá. 




 
A preto dávam 5 lienok

Blúdenie si môžete zakúpiť aj na gorila.sk

 Pozn. Všetky obrázky okrem obálky sú z weheartit.com

Princezná

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára