sobota 10. decembra 2011

On my wishlist #5


Meme, ktoré má na svedomí Book Chick City. Jeho cieľom je napísať, akú knihu by ste chceli mať v domácej knižnici. Môže to byť kniha, ktorá ešte nevyšla, práve vyšla, alebo je v kníhkupectvách už nejaký čas.
zdroj: goodreads.com
Autor: Beth Revis
Názov: Naprieč vesmírom
Originálny názov: Across the Universe
Séria: Naprieč vesmírom (Across the Universe)
Diel: prvý

Amy sa spolu s rodičmi dá zamraziť a naložiť na vesmírnu loď Pamodaj. Opustí svojho priateľa, kamarátov a všetkých blízkych, aby sa mohla zúčastniť na misii Archa. Podľa plánu sa majú všetci zmrazení prebudiť o tristo rokov na novej planéte v súhvezdí Kentaura. Alebo o tristojeden rokov? Tak či onak, päťdesiat rokov pred plánovaným pristátím sa kryokomora číslo 42 za nevyjasnených okolností otvorí a Amy sa prebudí v roztopenej kryokvapaline. Niekto sa ju pokúsil zabiť! Amy sa stáva súčasťou malého sveta, v ktorom fungujú veľmi zvláštne pravidlá. Viac ako dve tisícky pasažierov lode Pamodaj sa vo všetkom podriaďujú obávanému tyranovi Najstaršiemu. Starší, Najstaršieho neposlušný nástupca a Amin rovesník, sa usiluje získať jej srdce a popritom sa učí, ako sa má správať, keď jedného dňa prevezme vládu na lodi. Amy mu chce veriť. Ale môže sa spoľahnúť na chlapca, ktorý nikdy nevytiahol päty spomedzi tesných kovových stien vesmírnej lode? Je si istá iba jedným: spolu so Starším musí odhaliť skryté tajomstvá lode, skôr než sa ten, kto ju rozmrazil, pokúsi o ďalšie vraždy.
(Oficiálna anotácia z Bux.sk)

O tejto knihe som už počula mnohé ódy a rozhodne si ju chcem prečítať. Slovenský preklad nedávno dorazil do slovenských kníhkupectiev. Mám však dilemu: Originál alebo preklad? To je otázka...

Naprieč vesmírom si môžete zakúpiť aj na gorila.sk


Princezná

4 komentáre:

  1. I hope you get to read this soon! It's really really good!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. práve dnes sme tú knihu kúpili :) ale ešte ju nemôžem prečítať, len až keď bude ofiko moja-čiže len na Vianoce uf...ale ešte predtým som sa do knihy začítala v angličtine a podľa mňa to bude super kniha :)))) len mi trošku vadilo, že je loď Godspeed preložené ako Pamodaj, lebo sa mi to v originále páči viac(možno len preto, lebo som bola orientovaná na anglickú verziu)
    P.S.pekný blog! =)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no ja sa práve ešte rozhodujem či ju chcem čítať v angličtine alebo v slovenčine... čítala som úryvok v slovenčine keď ho uverejnil myslím bux.sk a no prvá kapitola je dosť drsná... som na to veľmi zvedavá :)
    inak nechápem ako z Godspeed dostali k Pamodaj... súvislosť mi uniká :-/
    P.S ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja sa na ňu neskutočne teším. Step-mother si ju kúpila a čoskoro sa k nej dostanem aj ja. Obal má veľmi pekný, tak som zvedavá, čo z toho bude.

    OdpovedaťOdstrániť