piatok 30. marca 2012

Christopher Paolini - Inheritance


Autor: Christopher Paolini
Názov: Inheritance
Originálny názov: Inheritance
Séria: Odkaz dračích jazdcov (Inheritance)
Diel: štvrtý
Žáner: fantasy, draky, akčný

Na začiatku bol Eragon... Na konci je Inheritance. Nie je to tak dávno, čo bol Dračí jazdec Eragon obyčajným chudobným farmárskym chlapcom a jeho dračica Zafira obyčajným modrým kameňom v lese. Teraz však práve od nich závisí osud celej civilizácie. Jazdec a jeho drak došli ďalej, než sa odvážil ktokoľvek iný. Podarí sa im poraziť samotného kráľa zla a obnoviť v Alagaëzii spravodlivosť? A ak áno, za akú cenu? (Anotácia prevzatá z goodreads.com)

Vydavateľstvo: Fragment
Jazyk:  český
Rok vydania: 2012
Doba čítania: asi týždeň

Koniec sa blíži...
Je to tu... Posledný diel Odkazu dračích jazdcov. Ako si s ním Paolini poradil? Čo si prichystal pre Eragona, Zafiru, Rorana, Nasuadu a vlastne celú Alagaëziu?
Oromis zomrel rukou Murtagha. Eragon so Zafirou zostali opäť sami. Všetky 4 rasy, ktoré obývajú Alagaëziu sa spojili a vydávajú sa za Galbatorixom, aby sa s ním stretli v poslednom boji o celú krajinu. Podarí sa im zvíťaziť alebo je Galbatorixt aký silný, že porazia Vardenov, trpaslíkov, elfov aj urgalov?

Akcia, trocha romantiky, napätie a pár prekvapení...
To všetko autor ukryl do 670 stránok.  akciu sa, hlavne na začiatku, postará Roran. A musím vám povedať, že je to poriadna akcia. Neváha bojovať aj v situáciách, ktoré sa ostatným zdajú beznádejné. A to všetko v mene Katriny a ich nenarodeného dieťaťa. Je rozhodnutý spraviť pre ich ochranu všetko.
Romantiky tu ozaj veľa nenájdeme, ale na to sme si už pri Paolinim zvykli. Môžem vám len prezradiť, že okrem vzťahov, ktoré už poznáme sa tu načrtne aj jeden nový. A ten sa postará o pár stránok, nad ktorými som aspoň ja osobne len zavzdychala a priblblo sa usmievala.
Napätie je popretkávaná celá kniha. Napätím a očakávaním, ako to nakoniec celé dopadne.
No a prekvapenia? Na tie sa tešte. Minimálne dve boli také, že som zostala s otvorenými ústami.

Eragon vs. Roran
Musím sa priznať, že som si viac obľúbila Rorana ako Eragona. S Eragonom by sme si do noty nesadli. Na môj vkus bol príliš zbrklý, protivný a stal sa rozkazovačným. Bol to dôsledok jeho postavenia, ale proste nebol mi sympatický. Páčilo sa mi, že nebol dokonalý, ale nepáčila sa mi jeho povaha. No to nie je chyba knihy.
Zato Roran bol skvelý. Akčný, drsný a poznačený bojom a súčasnou situáciou. No súcitila som s ním. Držala som mu palce. Dúfala som, že si pre neho nepripravil Paolini krutý osud.
Síce som nemala rada Eragona, ale Zafira bola opäť skvelá. Vtipná, trošku namyslená odľahčovala to tam, kde mi to Eragon kazil.
Mrzelo ma, že autor nedal viac priestoru Angele, ktorá je mojou najobľúbenejšou postavou. Milujem jej hlášky a chcela by som sa o nej dozvedieť viac. Oveľa viac.

A čo koniec?
Nie nebojte sa, nepoviem vám ako to skončilo. Len aký som z toho mala pocit. Teda pokúsim sa o to, lebo aj teraz týždeň po prečítaní si tým nie som úplne istá.
Odkaz dračích jazdcov je epická fantasy. A Inheritance je podľa môjho názoru viac než dôstojným ukončením tejto série. Nehovorím, že som s ním do bodky spokojná. Ale to som nebola s viacerými ukončeniami mojich obľúbených sérii. Som si vedomá toho, že keby to malo skončiť podľa môjho gusta, bolo by to dosť nepravdepodobné prekombinované a nasilu nanútené a vlastne by to ani nebol dobrý koniec. Je to proste ako v živote. Treba robiť kompromisy. Niečo skončí dobre, niečo zle a niečo neutrálne.
Takže aby som to zosumarizovala z objektívneho hľadiska je to dobrý koniec a pasuje do celkového príbehu. A som s ním uzrozumená a akceptujem ho a vlastne sa mi aj páči.... Svojím spôsobom.
Takže ak ste čítali prvé tri diely, rozhodne si prečítajte aj tieto. Myslím, že nesklame.

Inheritence odo mňa dostáva 4 lienky.


Na záver by som chcela poďakovať českému vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.

Princezná

2 komentáre:

  1. Juj, dobrá recenzia, Inheritance si musím prečítať... Len netuším kedy, najprv by to totiž chcelo pripomenúť si prvé tri diely.xD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Možná bych mohla konečně dát šanci i předchozím dílům. Eragon mě nikdy nějak nezasáhl:)

    OdpovedaťOdstrániť